ÕPISTSENAARIUM

TERE TORE ELEVANT!

Õppe-ja kasvatustegevuse valdkond: mina ja keskkond

Laste vanus: 5-7 aastat

Teema: Elevant 

Eesmärgid

Mina ja keskkond: Laps nimetab elevandile omased tunnused

Keel ja kõne: Laps trükib otsingumootorisse märksõnu näidise järgi

Matemaatika: Laps ühendab numbrid 1-12ni

Kunst: Laps värvib elevandi kujutise 

Tunnetus- ja õpioskused: Laps tegutseb lühikest aega iseseisvalt

Digipädevus

Info otsimine ja sirvimine- laps kasutab õpetaja poolt etteantud märksõnu ja kasutab sobivat otsingumootorit

Info hindamine- laps vaatleb leitud informatsiooni ja pilte ja mõtleb, kuidas parendada märksõnu

Seadmete kaitsmine- laps kasutab seadet heaperemehelikult


Lõimitud valdkonnad: mina ja keskkond, keel ja kõne, matemaatika, kunst

Teoreetiline taust: nutiseadmed, sedelid märksõnadega, tööleht, tutvustav pildimaterjal hommikuringis

Valitud on need vahendid, kuna need toetavad iseseisvat õppimist ning ka eduelamust.


Eelnev tegevus: 

  • Tegevus toimub rühmaruumis
  • Eeltööna valmistab õpetaja ette nutiseadmed, et avaneks veebis otsingumootor
  • Õpetaja prindib välja vajaliku arvu töölehti
  • Õpetaja tutvustab hommikuringis elevanti ja tema kehaosasid
  • Õpetaja selgitab tegevust, kus on ülesandeks ise nutiseadmest infot otsida
  • Õpetaja jagab rühma gruppideks, et iga laps saaks harjutada iseseisvalt nutiseadme kasutamist
  • Õpetaja kirjutab sedelitele trükitähtedes märksõnad, mida on vaja lastel otsida
Põhiosa:
  • Kõigepealt õpetaja kordab üle lastele reeglid, kuidas nutiseadmega heaperemehelikult ümber käia
  • Õpetaja tutvustab lastele kuidas kasutada Caps Locki
  • Õpetaja juhendab kuidas avada veebilehitseja ja kuidas otsida pilte
  • Õpetaja küsib lastelt elevandi kehaosa nimetuse näiteks "LONT," lapsed trükivad näidise abil otsingumootorisse vastava sõna. Õpetaja vajadusel abistab
  • Lapsed vaatlevad pildivasteid, mida märksõna tõi ning arutlevad
  • Lapsed sisestavad iseseisvalt järgmise märksõna sedelilt
  • Kui kõik märksõnad on sedelilt sisestatud ning tulemused vaadeldud, küsib õpetaja, mis märksõnu nad veel proovida sooviksid
Lõpetav tegevus: 
  • Laps saab omale töölehe, kus on peal elevandi kujutis, millel on vaja numbrid 1-12ni ühendada, et pildil joonistusks välja lont
  • Laps värvib elevandi pildi

Kokkuvõte:
Tutvusin eelnevalt etteantud materjalidega ning seejärel otsustasin lähtuvalt oma rühma laste vanustest ning huvist valida antud teema. Minule isiklikult see teema sobis ja meeldis ning jäin tulemusega rahule. 💛



Kommentaarid

Populaarsed postitused