Meediakasvatuse kavandamine õppeprotsessis

 

Teema: Hammaste tervis

Laste vanus: 6-7 a

Tegevused viiakse läbi nädala jooksul.

 

Eesmärgid

Üldoskused: Laps omab teadmisi hammaste tervisest

Mina ja keskkond: Laps loob animatsiooni rühmakaaslastega arvestades

                               Laps kasutab nutiseadet heaperemehelikult

                              

Keel ja kõne: Laps mõistab jutu sisu ja oskab seda anda edasi oma sõnadega

Matemaatika: Laps oskab võrrelda meedia hääli

Kunst: Laps loob rühmatöös animatsiooni tausta ja selleks vajalikud osad

            Laps saab end ise loominguliselt väljendada

 

Vajalikud vahendid: Nutiseadmed, raamat „Sööbik ja Pisik,“ kunstitarbed, projektor, ekraan, töölehed Suukooli kodulehelt, animatsiooni näited Youtube`st

Tegevuste lühikirjeldused:

  • Nädalat alustatakse jutu „Sööbik ja Pisik kuulamisega. Seejärel arutletakse mida teatakse hammaste tervisest. Seejärel tutvustab õpetaja nädala jooksul tehtavaid tegevusi.
  • Õpetaja näitab lastele eelnevalt Stop Motioniga tehtud animatsioone, koos analüüsitakse kuuldud hääli ning võrreldakse neid. Õpetaja tutvustab lastele Stop Motion programmi. Ühiselt mõeldakse välja lugu, mis tutvustaks teistele rühmadele hammaste tervise olulisust ning sellega seonduvaid tegevusi.
  • Lapsed jagunevad vabal valikul töörühmadesse, kus ühed teevad animatsioonile tausta ning teised sisuks vajalike elemente.
  • Lapsed jagunevad kaheks grupiks, pildistatakse üles animatsioonid gruppides, kasutades kahte nutiseadet. Õpetaja abiga lindistatakse ja lisatakse animatsioonidele laste jutt hammaste tervise olulikkusest animatsioonidele.
  • Valminud animatsioone vaadatakse koos teiste rühmadega saalis suurelt ekraanilt.
    Hammaste tervislikkuse olulisuse kinnistamiseks tehakse nädala lõpus Suukooli tööleht ja külastatakse kohalikku hambaarsti.


Jätkutegevused:

  •  Animatsiooni tegemine piksillatsioonis
  •  Osalemine Suukooli ettevõtmistes.
  • Kokkuvõtliku plakati tegemine.

 

 

Kommentaarid

Populaarsed postitused